marți, 28 august 2012

Théodore Géricault - Pluta Meduzei

Théodore Géricault (n. 26 septembrie, Rouen - 1791 - d. 26 ianuarie 1824, Paris) a fost un important pictor și litograf francez, exponent al romantismului în pictură.
Géricault s-a născut în anul 1791, la doi ani după izbucnirea Revoluției Franceze. Anii de tinerețe corespund perioadei războaielor napoleoniene. Este martor al unor vremuri de răscruce, când o lume învechită se prăbușește și cedează locul unei noi epoci care se naște. Creația lui Géricault poartă semnul transformărilor istorice ale unei epoci marcate de contradicții. Operele artistului reprezintă, sub anumite aspecte, o continuare a drumului ales de Jacques Louis David, deși cuprind accente inovatoare, romantice, prevestind în același timp realismul.

Cuprins

Viața și opera

Jean-Louis-André-Théodore Géricault s-a născut la Rouen, pe 26 septembrie 1791. Tatăl său era moșier și făcea comerț cu tutun. În anul 1796, familia Géricault se mută la Paris. Théodore începe să frecventeze cursurile prestigiosului liceu parizian Licée Royal (astăzi: Louis-le-Grand). Are două pasiuni: desenul și caii. Vrea să devină pictor. Atracția pe care o nutrește pentru cai îl face să intre în atelierul pictorului Carle Vernet (1758-1836), care se bucura de faima de mare specialist în pictura de cai. Géricault nu va sta mult în atelierul lui Vernet. Din anul 1810 se hotărăște să ia lecții de la Pierre-Narcisse Guérin (1774-1833), elev al lui Louis David. În atelierul lui Guérin, Géricault îl va întâlni pe Eugène Delacroix. Școala clasică a lui David îi este totuși străină temperamentului său. Géricault respinge culoarea fără viață, finisarea armonioasă, desenul minuțios, precum și imobilitatea rece - caracteristice lui Guérin, preferând spontaneitatea, dinamismul și lucrul după modele vii.


Ofiţer de vânători din garda imperială, 1812 - Muzeul Louvre, Paris
Adesea merge la grajdurile de la Versailles, unde desenează cai. În februarie 1811 se înscrie la École des Beaux-Arts din Paris. Cu sprijinul financiar al tatălui său este scutit de serviciu militar.
Prima sa operă importantă este Ofițer de vânători din garda imperială (1812), imagine a victoriilor pe câmpurile de bătălie în timpul imperiului, tablou expus la Salonul din Paris în același an. Debutantul a fost aclamat ca un maestru, repurtează un succes de prestigiu - la vârsta de douăzeci și unu de ani - și primește medalia de aur. Tabloul reprezintă un ofițer al Gărzii lui Napoleon călare pe un cal ridicat în două picioare. Ofițerul se întoarce în șa pentru a da cu sabia semnalul de atac. Suprafața portocalie din partea dreaptă sugerează câmpul de luptă. Géricault renunță la estetica panoramei și prezintă doar un fragment dintr-o scenă de luptă, și nu întregul câmp de bătălie, așa cum se obișnuia în acea vreme. Doi ani mai târziu, pictează tabloul intitulat Cuirasier rănit părăsind câmpul de luptă, care poate fi interpretat ca o completare a celui anterior. Realizarea Cuirasierului rănit este mai elaborată, mai impresionantă, culorile sunt mate și mai întunecate. Dramatice și monumentale, aceste două tablouri ecvestre suscită un deosebit interes la Salonul din 1814, într-un Paris ocupat de armatele străine învingătoare, după prima abdicare a lui Napoleon.
În 1814, Géricault - tânăr om de lume, elegant și seducător - se îndrăgostește de Alexandrine Caruel, tânăra soție a unchiului său. Această legătură furtunoasă, care va dura mai mulți ani și din care va rezulta un fiu, Hippolyte-Georges, se dovedește nu numai scandaloasă dar și plină de consecințe negative pentru artist.
După abdicarea lui Napoleon, Géricault înrolează printre muschetarii regelui Ludovic al XVIII-lea. Acest episod, în special retragerea din Paris în fața armatei lui Napoleon revenit de pe Elba, este descris în romanul lui Louis Aragon, "Săptămâna Sfântă" (1958).


Pluta Meduzei, 1818 - Muzeul Louvre, Paris
În anul 1816, după cea pierdut un concurs pentru "Premiul Romei", Géricault - unic moștenitor al averii mamei sale - se hotărăște să plece în Italia pe proprie cheltuială. În drum, se oprește pentru pentru o lună la Florența, unde admiră colecțiile din Gallerie degli Uffizi, precum și monumentele funerare ale familiei de Medici executate de Michelangelo. În bisericile din Roma este atras în special de unele din operele lui Caravaggio, precum și de frescele lui Michelangelo din Capela Sixtină. Îl studiază pe Rafael și admiră desenele lui Jean Auguste Ingres, care se afla de asemenea la Roma.
În toamna anului 1817, se află din nou la Paris. Timp de aproape nouă luni muncește fără odihnă la compoziția Pluta Meduzei. În iulie 1816, fregata marinei regale "Meduza" se lovește de o stâncă în apropierea coastei de apus a Africii. Căpitanul neexperimentat, împreună cu ofițerii și funcționari superiori care se aflau pe navă iau în posesie cele șase bărci de salvare, abandonând naufragiații în ciuda codului de onoare al marinei. O sută patruzeci și nouă de persoane, majoritatea soldați, se îmbarcă pe o plută improvizată care plutește în derivă timp de treisprezece zile. Doar cincisprezece naufragiați supraviețuiesc și au putut fi salvați, după ce pe plută s-au petrecut scene de groază. Géricault, tocmai întors din Italia, este în căutarea unei teme contemporane captivante pentru un tablou de mari dimensiuni. Istoria "Meduzei" îl captivează, execută în atelierul său macheta plutei, se întâlnește și cu foști naufragiați, dorind să înțeleagă atmosfera care domnea pe plută. Ezită la alegerea unei scene concrete, în cele din urmă se hotărăște asupra momentului în care naufragiații observă în depărtare pânzele bricului "Argos" care le va aduce salvarea. Rezultatul a fost un tablou, care la expunerea la Salonul din 1819 va trezi multe controverse și comentarii, cu caracter mai mult politic, decât artistic. Pluta Meduzei este, mai presus de orice, o revoluție în pictură, iar în istorie intră valoarea artistică a tabloului și nu interpretările politice. Scena prezentată atât de realist a fost subordonată regulilor riguroase ale compoziției clasice. Ecoul romantic este determinat de gama de culori și de jocul de lumini și umbre.
În anul 1820, Géricault pleacă în Anglia împreună cu prietenul său, litograful Charlet. Pluta Meduzei urmează să fie expusă la Egiptian Hall din Londra. Prezentarea are un succes răsunător la critică și public. Géricault se familiarizează cu tânăra pictură engleză, entuziasmul său este stârnit de lucrările lui John Constable și William Turner. În decembrie 1821, pictorul se întoarce la Paris. Duce o viață agitată plină de distracții, este însă chinuit de episoade de depresie. În primăvara anului 1822, cade de câteva ori de pe cal, ceea ce duce la ruinarea sănătății. Operații numeroase nu-l salvează de la sfârșitul tragic. Medicina timpului nu este în stare să facă față suferinței sale: leziunea traumatică a coloanei vertebrale. Este condamnat la imobilitate deplină. În ciuda suferințelor, reușește să picteze vestitele portrete ale "monomanilor", realizează câteva gravuri, litografii și tablouri reprezentând cai de curse.
La sfârșitul anului 1823, starea sănătății artistului se înrăutățește. La capătul puterilor, mai încearcă să picteze luându-și ca model...propria palmă: "Priviți! Ce pictor, ce sculptor a mai reușit să creeze o mână atât de flexibilă, de suplă ca aceasta ?" Théodore Géricault moare pe 26 ianuarie 1824, în vârstă de numai treizeci de ani. Este înmormântat în cimitirul Père-Lachaise din Paris.

Galerie

Alienați mintal din Spitalul Salpêtrière, Paris ("Les monomanes")
În anul 1822, Géricault primește o propunere neașteptată pentru o lucrare originală din partea doctorului Étienne-Jean Georget (1795-1828), medic specialist în boli mintale. Printre altele, el a elaborat o teorie a "monomaniei", pe care a definit-o ca "nebunie parțială bazată pe o singură obsesie". În cartea pe care o pregătea, medicul descrie diferite tipuri de monomanie pentru care are nevoie de ilustrații corespunzătoare. Géricault pictează portretele mai multor bolnavi internați în spitalul Salpêtrière: un monoman pedofil, o bolnavă cu mania obsesivă a jocurilor de noroc, o bolnavă care personifică invidia etc. Numai o parte din aceste tablouri s-au păstrat până în prezent. Aceste chipuri se caracterizează prin îmbinarea încărcăturii emoționale intense cu forța de expresie concentrată. Forma atipică a tablourilor amintește de portretele englezești care înfățișează personajele doar până la brâu, pe un fundal întunecat.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Floss_der_medusa.jpg
Pluta Meduzei, 1818-19 - Muzeul Louvre, Paris

Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Th%C3%A9odore_G%C3%A9ricault

Ilia Efimovici Repin

RepinSelfPortrait.jpg
Autoportret (1887)
Născut 5 august 1844
Ciuguev, Ucraina
Decedat 29 septembrie 1930
(la 86 de ani)
Kuokkala, Finlanda
Naționalitate Rus Rusia
Domeniu artistic Pictura
Pregătire Academia Imperială de Arte
Mișcare artistică Realism
Opere importante Ivan cel Groaznic și fiul său
Răspunsul cazacilor zaporojeni către sultanul Mehmed al IV-lea al Imperiului Otoman
Edecarii de pe Volga
Influențat de Rembrandt
Ilia Efimovici Repin (Илья Ефимович Репин) (n. 5 august 1844 la Ciuguev, lângă Harkov, Imperiul Rus, în prezent în Ucraina - d. 29 septembrie 1930, Kuokkala, pe atunci în Finlanda, astăzi Repino, Rusia) a fost un pictor realist rus, aparținând școlii artistice Peredvijniki (Передвижники).
Lucrările sale conțin adesea înțelesuri adânci, psihologice și exprimă tensiunile din interiorul ordinii sociale existente în vremea sa. Spre sfârșitul anilor 1920, în Uniunea Sovietică au început să fie publicate numeroase lucrări despre el ca, un deceniu mai târziu, să apară chiar un cult al lui Repin, el fiind considerat un model „progresiv” și „realist” ce trebuia imitat de artiștii sovietici „social realiști”.

Cuprins

Viața și opera

Repin s-a născut în orașul Ciuguev, gubernia Harkov, în inima regiunii istorice denumită Sloboda Ucraina. Părinții săi au fost coloniști militari ruși. A luat primele lecții de desen când a început să lucreze ca ucenic pentru I. M. Bunakov, un talentat pictor de icoane din orașul natal. Datorită comenzilor pentru portrete și tablouri religioase, Repin a putut strânge suficienți bani pentru a pleca la Sankt Petersburg, unde dorea să se înscrie la Academia Imperială de Arte.
Ajunge în oraș în 1863 și se înscrie la Școala de Desen organizată de Societatea pentru Susținerea Artelor. Lucrând cu Ivan Kramskoi, tânărul artist face progrese rapide și, peste doar un an, reușește să se înscrie la Academie. La absolvire obține cu lucrarea de diplomă Medalia de Aur și o bursă de șase ani, dintre care trei în străinătate.
„Pentru a fi un pictor credibil trebuie să consideri adevărul ca fiind cel mai important din lume. - Ilia Repin”
Călătorește prin Europa și se stabilește la Paris unde întâlnește pictura impresionistă franceză. Aceasta îi influențează mult opera, mai ales în privința culorilor și a luminii. Cu toate acestea, stilul lui a rămas mai apropiat de acela al vechilor artiști europeni, în special Rembrandt.
De-a lungul carierei sale, el a fost atras de oamenii simpli din care se trăgea și el și a pictat frecvent oameni de la țară, atât ucrainei cât și ruși. Pe lângă țărani, Repin i-a pictat și pe reprezentanții elitei imperiale, ai intelighenției și aristocrației, inclusiv Nicolae al II-lea al Rusiei. Repin s-a alăturat Asociației Pictorilor Ambulanți (Peredvijniki), aflată la acea vreme în conflict cu formalismul teoretic al Academiei oficiale.



Casa memorială din Zdravnevo, Belarus
Faima sa a venit odată cu pictura Edecarii de pe Volga, o lucrare care portretiza munca îngrozitor de grea a acestor oameni săraci, dar, în același timp, nu lipsită de speranță pentru tinerii din Rusia. Din 1882 a trăit la Sankt Petersburg, dar a vizitat adeseori Ucraina natală și, ocazional, a calatorit în străinătate. Între 1894-1907 predă la Academia din Sankt Petersburg. În 1900, în timpul unei călătorii la Paris, o cunoaște pe Natalia Nordman, care va fi noua sa iubită (Repin se despărțise de prima sa soție). Spre uimirea tuturor, artistul își urmează marea dragoste și se stabilește în locuința acesteia din Finlanda.
„Lumea poetică a lui Repin este un fenomen care conține o neobișnuită integritate lăuntrică. - G. Stermin, critic de artă”
La scurt timp după asasinarea țarului Alexandru al II-lea în 1881, Repin a pictat o serie de lucrări având ca temă mișcarea revoluționară rusă: Refuzul spovedaniei, Arestarea unui propagandist, Întâlnirea, Nu l-au așteptat. Procesiunea religioasă în gubernia Kursk, o pictură de mare anvergură, este considerată uneori arhetipul „stilului național rusesc” ce expune clase sociale diferite și tensiunile dintre ele în contextul unei practici religioase tradiționale. Atât în tabloul Edecarii de pe Volga, cât și în Procesiunea religioasă în gubernia Kursk, pictorul rus a reușit să redea imaginea veridică a Rusiei provinciale.
În 1885, Repin a finalizat una dintre cele mai intense picturi ale sale din punct de vedere psihologic, Ivan cel Groaznic și fiul sau. Pânza îl expune pe țarul îngrozit îmbrățișându-și fiul muribund pe care tocmai l-a lovit și l-a rănit moral într-un acces necontrolat de furie. Chipul îngrozit a lui Ivan este în contrast cu expresia calmă și resemnată a fiului său.

Ivan cel Groaznic şi fiul său (Иван Грозный и сын его Иван) pe data de 16 noiembrie 1581. Pictura se găseşte la galeria Tretiakov din Moscova (Третьяковская Галерея).
Lucrul la una dintre cele mai complexe picturi ale sale, Răspunsul cazacilor zaporojeni către sultanul Mehmed al IV-lea al Imperiului Otoman i-a ocupat lui Repin mulți ani din viată. El a conceput această pictură ca un studiu al râsului, dar a vrut să evidențieze, de asemenea, și idealurile de libertate, egalitate și fraternitate, pe scurt, republicanismul căzăcesc. Început spre sfârșitul anilor 1870 și terminat în 1891, tabloul a fost achiziționat imediat de țar contra sumei de 35.000 de ruble, enormă pentru acea vreme.
„Pictorul reprezintă în tablouri doar acele fețe care singure se cer pe pânză. - Ilia Repin”
Repin a relizat multe portrete ale unor compatrioți celebri precum marele scriitor Lev Tolstoi, omul de știință Dmitri Mendeleev, oficialul imperial Pobedonostsev, compozitorul Musorgski, filantropul Pavel Tretiakov și poetul Taras Șevcenko. În 1903, Repin a fost angajat de guvernul rus să picteze cea mai grandioasă operă a sa - o pânză de 400x877 cm reprezentând o sesiune ceremonioasă a Consiliului de Stat al Rusiei Imperiale.
Dupa moartea partenerei sale de viață, Natalia, în 1914, Repin lucrează tot mai greu, din cauza atrofierii mâinii drepte. Încearcă să lucreze cu mâna stângă fără prea mare succes, iar lucrările nu mai au aceeași calitate ca în trecut. În ultimii ani ai vieții sale, artistul s-a luptat cu înverșunare cu problemele financiare.
Casa în care locuia Repin era situată un pic mai la nord de Sankt Petersburg, in Kuokkala, Marele Ducat al Finlandei. Dupa Revoluția din octombrie 1917, Finlanda și-a proclamat independența, iar casa în care locuia artistul se afla acum pe teritorul noului stat. Repin a fost invitat de mai multe instituții sovietice să se mute din Kuokkala în granițele Uniunii Sovietice. Cum fusese un opozant al revoluției din 1917, refuză să revină în Rusia cu toate insistențele părții sovietice, care în 1926 îi trimite totuși un substanțial ajutor financiar.
În 1930 Repin moare în Kuokkala, Finlanda. Dupa conflictele armate dintre Uniunea Sovietică și Finlanda din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Kuokkala a fost cedată Uniunii Sovietice și redenumită Repino (Regiunea Leningrad) în cinstea marelui pictor.
Opera lui Repin este imensă. El a excelat atât în domeniul picturii pe teme istorice și revoluționare, cât și în domeniul portretului. Chiar dacă nu a fost un inovator din punct de vedere al tehnicii sau creator al unei noi școli de pictură, Repin este astăzi considerat cel mai important pictor rus, mulți critici din Rusia neezitând să vorbească despre el ca despre „artistul național”.


Galerie

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/Ilia_Efimovich_Repin_%281844-1930%29_-_Volga_Boatmen_%281870-1873%29.jpg
Edecarii de pe Volga (1870-1873) (Muzeul Naţional Rus)

Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Ilia_Repin

 

luni, 27 august 2012

Incep inscrierile pentru cursurile de limbi straine

Bridge Language Study House - Ianuarie

/*Din
3 Septembrie*/

/*
va invitam la noua serie de cursurile generale de */

/*

Engleza, Germana, Franceza,
Spaniola, Italiana,
Norvegi*/*/ana/**/,
Olandeza, Suedeza,
Maghiara si

Romana pentru straini/*

3
Septembrie - 12 Octombrie

*(30
ore/6 saptamani)**

*

/*Data limita pentru
inscrieri : 31 august*//*

*/

/*Pentru
mai multe informatii va rugam dati click pe titlu

sau pe orasul pentru care sunteti interesati. */

<http://www.blsh.ro/lists/lt.php?id=Mk5SVgoMCAwDSVYCC0hTCQhWVw%3D%3D>

<http://www.blsh.ro/lists/lt.php?id=Mk5SVgoMCAwCSVYCC0hTCQhWVw%3D%3D>

<http://www.blsh.ro/lists/lt.php?id=Mk5SVgoMCAwFSVYCC0hTCQhWVw%3D%3D>

*Sediul central

Cluj Napoca

Calea Dorobantilor nr.67;

*Tel/Fax:0364101088;0364116088

Mobil: 0746355435

info@blsh.ro

www.blsh.ro/cluj
<http://www.blsh.ro/lists/lt.php?id=Mk5SVgoMCAwDSVYCC0hTCQhWVw%3D%3D>

*Sucursala

Satu Mare

Piaţa Libertatii nr.20

*Tel/Fax: 0361-101038

Mobil: 0740985868

satumare@blsh.ro

www.blsh.ro/satumare
<http://www.blsh.ro/lists/lt.php?id=Mk5SVgoMCAwCSVYCC0hTCQhWVw%3D%3D>

*Sucursala

Oradea

Str Teiului nr.26 *

Mobil: 0771377448

oradea@blsh.ro

www.blsh.ro/oradea
<http://www.blsh.ro/lists/lt.php?id=Mk5SVgoMCAwFSVYCC0hTCQhWVw%3D%3D>

Atelier de creativitate, dezvoltare psihomotrica pentru copiii de 5-7 ani

Atelier de creativitate, dezvoltare psihomotrica, dezvoltarea abilitatilor de relationare pentru copii "MA JOC SI INVAT" pentru copii cu varste cuprinse intre 5 – 7 ani. Bucuresti, 29 septembrie
"Sa ii ceri unui copil sa nu se mai joace  este ca si cand i-ai cere sa nu mai fie copil". Jocul este activitatea de baza prin care copilul experimenteaza, cunoaste lumea, asimileaza informatii, se dezvolta fizic, psihic, emotional.

Sunteti in cautarea unui loc sigur si confortabil in care copilul dumneavoastra sa isi petreaca timpul alaturi de alti copii in care sa invete jucandu-se?
Noi va putem oferi aceasta oportunitate in cadrul grupului de dezvoltare si creativitate pentru copiii cu varste cuprinse intre 5 si 7 ani.
Cum se desfasoara acest atelier?
Pe parcursul a 5 module, astfel:
Modulul I: "Degetele pricepute" 4 intalniri - dezvoltarea psihomotricitatii, a coordonarii
Modulul II: "Lumea in forme si culori" 4 intalniri - dezvoltarea creativitatii, exprimarea emotiilor, dezvoltarea motricitatii si a coordonarii
Modulul III: "Ma exprim clar si corect" 4 intalniri – dezvoltarea vorbirii, imbunatatirea dictiei, dezvoltarea comunicarii
Modulul IV: "Ma prezint in societate" 4 intalniri – insusirea bunelor maniere, dezvoltarea abilitatilor de socializare, relationare
Modulul V: "Lumea basmelor" 4 intalniri – dezvoltarea cognitiva, a creativitatii, a cursivitatii vorbirii, a imaginatiei
Cand?
Intalnirile grupului de copii va avea loc in zilele de sambata, o data la doua saptamani. Durata fiecarei intalniri este de 3 ore jumate in intervalul orar 10.00 – 13.30
Unde?
Intalnirile vor avea loc in cabinetul de psihologie, intr-o atmosfera calda si placuta, care ofera siguranta, in Bucuresti, zona Piata Sudului (adresa exacta va fi comunicata la programarea intalnirii de evaluare)
Cum poate sa faca parte din grup si copilul dumneavoastra?
Inscrierile in grup se vor face pe baza programarii unei intalniri initiale de evaluare si cunoastere la care vor participa ambii/unul dintre parinti impreuna cu copilul.
Sedinta initiala de evaluare si cunoastere la care participa parintii si copilul, asa cum am mentionat mai sus, implica o investitie de 50 ron.
Cine organizeaza atelierul?
·        Claudia Dumitriu – psiholog clinician, consilier educational, psihoterapeut integrativ
·        Iulia Pasarin – psiholog clinician, psihoterapeut integrativ
Taxa de participare este de 100 ron/intalnire pentru fiecare copil. Valoarea taxei include si materialele utilizate de copii si o mica gustrare.
Numarul de copii care participa la grup este de minim 6 copii-maxim 8 copii.
Data primei intalniri a grupului este 29 septembrie
Alte detalii precum programul si metodele utilizate vor fi discutate in cadrul sedintei de evaluare si cunoastere
Pentru detalii si inscriere va invitam sa ne contactati astfel:
- telefonic: 0726.231.833 - psiholog Claudia Dumitriu, 0728.967.011 - psiholog Iulia Pasarin
In colectivitate copii se dezvolta mai armonios, devin mai sociabili, mai creativi, mai empatici, pun bazele unei dezvoltari a stimei de sine si a unei imagini de sine pozitive.Va asteptam sa faceti primul pas si sa ne cunoastem!
Pe curand!
Pentru mai multe informatii si articole de specialitate va invitam sa vizitati site-urile noastre: http://psihologi.wordpress.com, www.psihologiesipsihoterapie.ro

Announcement from Art Therapy Without Borders

Join us for an Expressive Arts Therapy, Trauma-Informed learning experience this November and a portion of your registration fee will go to supporting Art Therapy Without Borders.

WORKSHOP: "Arts-Based Positive Psychology, Mindfulness and Mind-Body Approaches to Trauma-Informed Intervention," November 1 & 2, 2012, Holiday Inn Coolidge Corner, Boston, MA [right before the MA Mental Health Counseling Assoc. Annual Conference in Newton, MA, Nov. 3rd, 2012]

This two-day course on trauma-informed practice emphasizes the principles of positive psychology in conjunction with mindfulness and arts-based mind-body approaches essential to trauma recovery. Participants will learn how to apply four key factors in trauma-informed work-- resiliency, empathy, compassion and gratitude. Interventions and practice exercises from mindfulness meditation, Focusing-Oriented Art Therapy© (FOAT), Trauma-Informed Art Therapy© and expressive arts that help traumatized clients of all ages are presented. The course includes a dynamic combination of lecture, discussions, hands-on experiential practices, short films and case examples. 12 units of continuing education credit have been applied for with NBCC.

Faculty: Cathy Malchiodi, PhD, ATR-BC, LPAT, LPCC & Laury Rappaport, PhD, REAT, LMHC, LMFT, ATR- BC

Register at
http://www.trauma-informedpractice.com/workshops-courses/ . LIMITED SEATING, so register early!

Early Bird Registration (before September 15, 2012) Professionals: $289; Students (must show proof of current graduate school status): $235
Regular Registration (September 16, 2012 and later) Professionals: $325; Students (must show proof of current graduate school status): $255

Refund Policy: 80% before September 15, 2012; 50% September 16- October 19th, 2012. If for any reason this event is cancelled due to unforeseeable circumstances, we will refund your registration fee minus a small handling fee.

Continuing Education for Counselors pending NBCC final approval; Art Therapists, Play Therapists and other professionals, please check with your credentialing bodies to verify that this workshop meets their approval for continuing education.

Accommodations: If you are coming in from out of town, the Holiday Inn at Coolidge Corner is offering special rates for guest rooms from October 31st through November 3rd. Go to
http://www.holidayinn.com/hotels/us/en/brookline/bklma/hoteldetail and use the code ERW [see "Have a Group Code" on the lower left menu].

Complete Trauma-Informed Art Therapy Level One by attending a third day on November 3, 2012, at the MaMHCA's 26th Annual Conference "Resilience, Posttraumatic Growth and Trauma-Informed Practice: Expressive Arts Approaches for Mental Health Counselors" with Cathy Malchiodi, PhD, LPAT, LPCC ATR-BC. To register for this event, please visit
http://www.mamhca.org/annconf.htm for more information. Please note: This event is held at the Newton Marriott Hotel in case you need accommodations at that hotel.

Kind regards,

Cathy Malchiodi, PhD, LPCC, LPAT, ATR-BC
President, Art Therapy Without Borders
artchangeslives@gmail.com

Voteaza online pentru Caritas proiectul Cantina si dusuri sociale

Dragi prieteni,
 
In vederea sustinerii financiare a cantinei sociale si a dusurilor pentru oamenii strazii, Caritas Eparhial Oradea a depus un proiect la Raiffeisen Comunitati. Proiectul a indeplinit toate criteriile solicitate de organizator, insa pentru finantare concureaza cu alte 205 proiecte. Suntem in cea mai importanta etapa, aceea in care proiectele se voteaza online. Primele 5 proiecte cu cele mai multe voturi la nivel national vor primi finantare, deci, va rugam votati proiectul Cantina si dusuri sociale!
Detalii despre proiect: http://raiffeisencomunitati.ro/proiecte/cantina-si-dusuri-sociale/.
 
 
Sustine proiectul Cantina si dusuri sociale al Asociatiei Caritas Eparhial Oradea! Nu dureaza mai mult de 2 minute!
 
Pasi pentru a vota:
2.     Va inregistrati prin crearea unui cont!
E suficient sa completati nume utilizator, adresa de mail si o parola pentru acest site.
(E posibil ca numele de utilizator sa fie deja luat; incercati un alt nume de utilizator. De ex. scrieti caritas si va spune ca exista deja acest utilizator, incercati cu caritas100)
3.     Dupa completare, dati click pe Creaza cont!
4.     Deschideti mailul primit si dati click pe aici.
5.     Apoi dati clink pe Log in pentru a accesa programul de granturi.
6.     Va introduceti Numele de utilizator si Parola (create anterior).
7.     Pe urmatoarea pagina dati Click aici pentru a vota proiectul preferat.
8.     Dati click pe Judetul Bihor.
9.     Bifati proiectul Cantina si dusuri sociale din categoria Servicii sociale, apoi dati click pe VOTEAZA.
 
Va rugam sa transmiteti acest document si prietenilor si sa ii indemnati sa voteze. Avem nevoie de voturi pentru a putea castiga.
 
Va multumim!
 
Pentru intrebari sau ajutor pentru votare, va stau la dispozitie.
Adela Ghitulescu 0762 257 734

duminică, 26 august 2012

Play Learn Perform la Business-Edu Forum 2012

Business-Edu va invita la un eveniment pentru profesionistii in Learning & Development.

CONCEPTUL celei de-a IX-a editii a Business-Edu Forum porneste de la sarbatorirea a 100 de ani de role play si ajunge la performanta profesionistilor in industria de Learning&Development - de aceea am ales PLAY, LEARN, PERFORM.

Unde: Howard Johnson Grand Plaza
Cand: 25-26 septembrie 2012
Program: 8:45 - 17:30

BENEFICIILE PARTICIPARII LA BUSINESS-EDU FORUM:


Forumul este o oportunitate unica pentru profesionistii in L&D de a impartasi experiente si de a invata unii de la altii cum pot traversa cel mai bine perioadele de criza si cum pot alege solutii practice de care businessul are nevoie pentru a merge mai departe
Business-Edu aduce valoare prin figurile marcante ale industriei, reunite ca speakeri sau participanti - de la cei mai apreciati consultanti si antreprenori, la cei mai performanti oameni de HR, L&D, OD etc., din companii reprezentative pentru domeniile lor: IT&C, banking, pharma, FMCG etc.
Programul extrem de concentrat imbina 3 sesiuni, 9 key note speeches si studii de caz si 12 workshopuri, cu un concept dinamic, util oricarui senior al industriei

CINE PARTICIPA LA BUSINESS-EDU FORUM?
Business-Edu Forum este spatiul de intalnire si impartasire a experientelor pentru profesionistii din domeniile:


Learning & Development
Training Solutions
Workforce & Staff Development
Organizational Development
Talent Management
Human Resources
Management & Leadership
Coaching & Mentoring
E-Learning
IT Training
Pachete de participare

150 Euro+TVA / persoana (1 zi);
240 Euro + TVA / persoana (2 zile).

Pentru inscrieri, puteti descarca formularul de participare de aici:
http://www.business-edu.ro/documente/ formular_forum_2012.docx

Programul complet poate fi vizionat aici: http://www.business-edu.ro/ldf

Te asteptam!

Clementina Anghelache
Publisher Business-Edu.ro
0753777555

Neil Armstrong, first to walk on the moon, was a masterpiece and a mystery

Neil Armstrong (AP Photo/NASA) LIFE: Up Close With Apollo 11 Neil Armstrong Remembered: Tributes to 1st Man to Walk on the Moon


"A lot of people couldn't figure out Armstrong."
With those words Tom Wolfe introduced Neil Armstrong, the astronaut hero of his nonfiction masterpiece, "The Right Stuff." Armstrong, of course, was a masterpiece himself: the commander of the 1969 Apollo 11 mission and the first man ever to walk on the moon. Armstrong died Saturday from complications relating to heart surgery. He was 82.
All these decades, Armstrong, the lunar Adam, has represented a code his admirers knew better than to try to crack. Not that, early on, great literary minds—besotted by the baby-faced genius—didn't try.
Wolfe continued: "You'd ask him a question, and he would just stare at you with those pale-blue eyes of his, and you'd start to ask the question again, figuring he hadn't understood, and— click —out of his mouth would come forth a sequence of long, quiet, perfectly formed, precisely thought-out sentences."
So Wolfe warned against understanding Armstrong in "The Right Stuff." And that warning was more or less heeded, somewhat miraculously, until Armstrong's dying day. Profilers kept their mitts off him. Hollywood starlets didn't swoop in to wreck his family. And, most mercifully of all, Carson and Merv Griffin and Dinah Shore and Ali G and Oprah didn't demand that he couch-surf with them.
This is astounding. In the 1960s and '70s , the national pastime was psychologizing postwar celebrities—John F. Kennedy, Marilyn Monroe, Muhammad Ali. And once a hero is cracked open by one Vanity Fair profile, the pile-on never ends. This one had a sex addiction; this one had a chip on her shoulder; this one could never live up to his big brother.
Let's not do that to Armstrong, Wolfe pleaded. In any case, the great man simply would not succumb. Armstrong was simply, at heart, not homo psychologico. He was homo machinator, homo ingeniator. The engineering man.
In an era when everyone was expected to evince the adolescent emotionality of Marlon Brando or Allen Ginsberg, Armstrong was resolutely adult and elegantly square. He was a Navy pilot from a small town who married a home-ec major at Purdue whom he had no recollection of courting or even proposing to. (Janet Armstrong, with whom he had three children, evidently didn't remember any courtship either.)
Though astronauts in the time were represented as hard-partying matinee idols, Armstrong always described himself as a "white-socks, pocket-protector, nerdy engineer." He wasn't boasting, though engineers are, of course, the hotshots of today: the hackers and technologists who keep pushing into the new breach—the postfinal frontiers of cyberspace.
Once in 1969, Norman Mailer bullied Armstrong into saying something—anything—romantic about going to the moon. (Armstrong would have to cough up the romance, Mailer wrote, or be considered "a spiritual neuter.") Armstrong stood his ground like a Buddha. "I think we're going to the moon because it's in the nature of the human being to face challenges," he said, defying Mailer. "It's by the nature of his deep inner soul ... We're required to do these things just as salmon swim upstream."
Those words are perhaps the most gorgeous words the press-shy astronaut ever said, including his famous scripted line about the giant leap.
Michael Collins, an Apollo 11 crewmate, wrote that Armstrong "never transmits anything but the surface layer, and that only sparingly ... I like him, but I don't know what to make of him, or how to get to know him better."
Maybe we weren't meant to fully understand Armstrong. Only to hold him in awe. Like the moon itself.

Sursa: http://news.yahoo.com/blogs/lookout/neil-armstrong-moon-mystery-man-022250193.html

vineri, 24 august 2012

Vineri, 24 august: Workshop de Constelatii Familiale

Dragi prieteni,

Va invit cu drag la un workshop de dezvoltare personala prin metoda Constelatiilor Familiale:

 „Cum sa ne eliberam de scenariile familiale negative”


Informatii suplimentare puteti gasi aici

Va asteptam cu drag!
 
-- 
Cu prietenie,
Iosif Szenasi

e-mail: iosif@psihoterapie.eu
telefon mobil: 0722.43.83.83

Workshop - "Credinte, valori, tipare care ne influenteaza relatia de cuplu"

"Credinte, valori, tipare care ne influenteaza relatia de cuplu" 15 septembrie
Aveti intrebari legate de modul in care ne alegem partenerul/partenera de cuplu? De factorii care ne influenteaza aceste alegeri si de modul in care functionam in cuplu? Daca raspunsul dumneavoastra este afirmativ va invit sa va inscrieti si sa participati la atelierul interactiv "Credinte, valori, tipare care ne influenteaza relatia de cuplu"  care va avea loc in data de 15 septembrie.
Atelierul este interactiv si abordeaza subiecte legate de factorii implicati in modul in care ne alegem patenera sau partenerul, precum si modul in care functionam in realatia de cuplu. Dintre subiectele abordate mentionez:
  • influenta relatiilor pe care le avem cu famila de origine asupra vietii noastre de cuplu,
  • modul in care credintele si valorile personale influenteaza relatia de cuplu,
  • dorintele si asteptarile pe care le avem de la partenerul sau partenera de cuplu
  • comunicare si ascultare in relatia de cuplu
  • sugestii legate de imbunatatirea relatiei de cuplu
Pe parcursul workshop-ului se pot discuta cazuri concrete ale participantilor la curs care doresc sa vorbeasca despre problemele lor de cuplu si care doresc sa lucreze in cadrul grupului pe aceasta problema.
Se vor prezenta studii de caz si se va discuta pe marginea lor, se vor aborda experiente din viata personala a participantilor care doresc sa identifice si sa inteleaga tiparele dupa care functioneaza, sa identifice „bagajul" cu care fiecare din patenerii de cuplu intra in relatie.
Data desfasurarii atelierului va fi stabilita in functie de ocuparea locurilor. Ca data orientativa pentru desfasurarea workshop-ului luati in considerare data de 15 septembrie 2012.
Numar de locuri:
8
Durata: 3 ore si jumatate (10.30 – 14.00 fiind insclusa si o pauza de cafea)
Locatia: Bucuresti, zona Piata Sudului (adresa exacta va fi comunicata participantilor in momentul confirmarii inscrierii)
Taxa de participare: 50 ron/persoana
Coordonator:
  • Iulia Pasarin, psiholog clinician si psihoterapeut integrativ acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, membru al Institutului Roman de Psihoterapie Integrativa

Date de contact pentru informatii si inscrieri:
Mai multe materiale de specialitate, articole gasiti pe blogul http://psihologi.wordpress.com
Impreuna gasim mai usor raspunsurile la intrebari, iar solutiile sunt mai usor de gasit!
Va astept cu drag!
Pe curand!